Translate my blog

zondag 8 januari 2012

Wat poëzie


Hoe vang je een vogel in zijn vlucht?


 VERKOCHT

Hoe je zo ligt, hier in mijn inkt. Nu wel.
Hoe je handen, gevouwen in gebed naast het kussen.

‘Je schrijft’, kijk je, en ik knik ja en schuif mijn teen,
mijn zaklamp, over jou en het papier.

Daar lig je naakt in grauwe lakens.
Verkocht. Aan mij.

Een wij onder geknoopt muskietennet.
Een ochtend zonder morgen.

‘Ik kan je niet niet aanraken’, zeg ik.
‘En raak ik je’, vraag jij je vingers benig.
Je huid je buik je schouder lacht.

Ik reis een blauwdruk van je mee.
En ik word de hemel en de aarde
en alles daartussenin.

Precies hier raak je me en ik jou aan.
Precies hier, in dit gedicht.


onwerkelijk mooi



2 opmerkingen:

  1. Zalige vrouw dat je bent !! wat een mooie dingen vloeien er van je ziel naar je pen !!! sadu sadu sadu xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit veel verstilling in je schrijven zoals in de landschappen die mijn vader schilderde... waar ik ook al zo gevoelig voor was... In die stilte zit alle leven en alle liefde en die ben jij nu aan het ontdekken in en buiten jezelf. Ik denk dat je een stukje hemel aan het ervaren bent doorheen heel helse momenten.

    BeantwoordenVerwijderen