Translate my blog

donderdag 9 december 2010

Broodpudding voor gebroken enkels

Broodpudding wachtend op thuiskomst van patiënte


Vorige weekend werd mijn huisgenote Evi slachtoffer van de gladde Antwerpse wegen. Met een gebroken enkel en een operatie als resultaat. En wat doe je dan om de spanning van het wachten op een goede afloop (operatie) te verminderen? Inderdaad, broodpudding bakken! En niet zomaar broodpudding, neen, een versie à la Joey (d.w.z. zo eigenzinnig als de pest:-). 
Ik geef het toe: voor het basisrecept raadpleegde ik 'Ons Kookboek', de kookbijbel van alle vrouwen. Maar omdat Evi altijd een paradijs aan restjes in haar keukenkasten heeft, en ik mijn titel van 'Queen of the Restjes' moet hooghouden, heb ik de broodpudding een hoog restjesgehalte gegeven. Als basis zit er sowieso in: broodresten, eieren, peperkoek, kaneel, suiker, honing, rozijnen, melk. Maar dan ook: droge pruimen, walnoten, amandelnoten, cranberries, snuifje peper en enkele stukjes witte chocola. Toevallige ingrediënten dus. en het resultaat was hemels. Evi blij, ik blij, en alle bezoekers die de voorbije dagen door onze woonkamer waaiden, ook blij.

Evi met gipsverband en warm deken om haar tenen

1 opmerking:

  1. Aan al de vrienden van Joey , die haar blog volgen, ze zou zooooo graag hebben dat jullie via deze weg reageren. So please do! ( wast zo goed joey?)

    BeantwoordenVerwijderen