Translate my blog

donderdag 6 december 2012

Knikkerpukkel



In mijn laatste droom draag ik een enorme pukkel in het midden van mijn voorhoofd, daar waar Indische vrouwen de ‘bindi’ dragen. Ik sta voor de badkamerspiegel, zet twee wijsvingers klaar. Ik hou niet van pukkels en al zeker niet als ze een dik wit topje hebben. Ik duw de pukkel uit. Maar in plaats van de verwachte pus, verschijnt er een glazen bolletje, rond en glanzend, een knikker groot, vol zilveren glinsteringen. Ik hou het ding in mijn hand. ‘Ziet er duur uit’, denk ik, ‘maar wat moet ik hier nu mee? Naar een juwelier stappen en zeggen, kijk, dit kwam net mijn voorhoofd uit?’ Ik kijk weer in de spiegel en zie een klein gaatje in mijn voorhoofd, niet groter dan wanneer er een gewone pukkel zou gezeten hebben. Verklaar me dat maar eens. Iemand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten