Translate my blog

dinsdag 29 maart 2011

Mediteren in Sri Lanka

Nilambe, Sri Lanka, zonsopgang 6u15

Nilambe, Sri Lanka
De voorbije vier weken in het Nilambe Meditation Centre, Sri Lanka, maakte ik geen reis doorheen een land, maar een reis naar binnen toe…  ontzettend boeiend, intens, warm en gelukkig. Ik voelde letterlijk mijn hart groeien. Zo enorm dat ik op sommige momenten dacht dat mijn hart uit mijn lijf zou springen…  

Het regime in Nilambe is niet zo strikt als ze laten uitschijnen… veel gefluister, verhalen bij de thee, delen van ervaringen in meditatie… dus de zogezegde 'totale stilte' was helemaal niet zo totaal...  

Simone aan onze 'kuti'

zonsopgang om 6u15

al tien minuten wakker (wekker 4u40, meditatie om 5u)


Mark met gekke hoed


schrijven aan een wankel tafeltje (Irene)
 
Reinhilde, Valentin, Robbie

Annemarie zegt 'yummie'

Annemarie & Monique, mijn favoriete zotte madammen

Enerzijds vond ik het ‘losse’ regime van Nilambe erg fijn, anderzijds een tikje teleurstellend, want zo geraak je met je meditatie tuurlijk niet ver. Maar de zin om hierin verder te gaan is er: voor april boekte ik een tiendaagse Vipassanaretraite in Java… en dat gaat een pak minder eenvoudig zijn. 

onze kuti's oftewel slaaphokken (betonnen bed + kokosmat)

Op wandel in de theeplantages



straatventer in Kandy

aan het meer in Kandy, vroege ochtend

in Galahad

mijn kamervriendjes de mieren

plaatselijke kapper, Galahad

detail kapperszaak: afstudeerfoto van de kapper?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten